גורם מדיני בכיר מגיב לחמאס: "אי אפשר להתקדם לעסקה"

גורם מדיני בכיר השיב היום לטענת חמאס לפיה התיקונים שלו בהצעה לעסקת חטופים אינם משמעותיים, וטען: "יש התניות מהותיות שלא מאפשרות להתקדם לעסקה"

שלו שינברג | מדיני 13.6.2024 | 20:36

יחיא סינוואר | צילום: Atia Mohammed/Flash90

גורם מדיני בכיר השיב לטענת חמאס כי השינויים שלו להצעה הישראלית "אינם משמעותיים", ואמר: "תשובת חמאס למתווה שהציג ביידן היא שלילית, ורק ככה צריך להסתכל עליה. מדובר בשינויים מהותיים ובכמויות גדולות. הוא שינה עשרות סעיפים במתווה", כך דווח ב-ynet. 

הגורם הוסיף: "בניגוד לטענתם אין מדובר בשינויים מינוריים, ולכן אי אפשר להסתכל על התשובה של חמאס אחרת מאשר כשלילה מוחלטת של המתווה. יש שם התניות מהותיות שמשנות את עקרונות ההסכם מן היסוד ושלא מאפשרות לצדדים להתקדם לעבר עסקה נוספת". 

הגורם המדיני הבכיר המשיך: "ראוי להאזין היטב לג'ייק סאליבן שאמר בפירוש שאחרי שקרא לעומק את תשובת חמאס - אין ספק שעל חלק משמעותי מהדרישות שלהם לא ניתן לעבוד ולהתקדם. הסטטוס כעת הוא שארה"ב, קטאר ומצרים ממשיכות בהפעלת לחצים על חמאס לקבל את המתווה כפי שביידן הציע, ללא שינויים".

בתוך כך, גורם המעורה במשא ומתן אמר הערב ל'כאן 11' כי בישראל לא מתכננים להוציא בזמן הקרוב משלחת להמשך המגעים לעסקה, זאת עד שחמאס יביע נכונות לחזור למתווה שהציג ביידן.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום