חמאס טוען כי הפגין חיוביות במאמצים להגיע להסכם

ארגון הטרור חמאס טוען כי הפגין "חיוביות מלאה" להגיע להסכם הפסקת אש עם ישראל ברצועת עזה. חמאס קורא לארה"ב להפנות את הלחץ על ישראל

ישראל לפקוביץ | מדיני 13.6.2024 | 07:50

מזכיר המדינה בלינקן: אילוסטרציה | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

ארגון הטרור חמאס מסר בהודעה רשמית הלילה כי הוא הפגין "חיוביות מלאה" במאמצים להגיע להסכם וקרא לארה"ב ללחוץ על ישראל לקבלו.

לאחר שבכירים אמריקנים אמרו כי ישראל הסכימה להצעה שהציג הנשיא ביידן בסוף החודש שעבר, בחמאס אמרו: "לא שמענו אף גורם ישראלי מאשר את ההסכמה הזאת".

"הפגנו את החיוביות ההכרחית הדרושה בכל שלבי המשא ומתן כדי להגיע להסכם מקיף ומקובל שמבוסס על הדרישות הצודקות של עמנו. דרישותינו כוללות הפסקת אש קבועה, נסיגה מוחלטת מעזה, החזרת העקורים, שיקום ועסקה רצינית לחילופי שבויים", מסר חמאס.

עוד מסר חמאס: "בזמן שאנחנו הבענו את עמדתנו החיובית באשר למה שנכלל בנאומו של נשיא ארה"ב ביידן ב-31 במאי, ממשלתו של נתניהו המשיכה לאשר את מחויבותה למלחמת רצח העם, ותוקפת את ההצעה שהציג הנשיא וזו סתירה לטענה שישראל הסכימה למה שהיה בנאומו".

עוד מחמאס: "בעוד מזכיר המדינה אנתוני בלינקן ממשיך לדבר על הסכמתה של ישראל להצעה האחרונה, לא שמענו אף גורם ישראלי מדבר על ההסכם הזה. אנו קוראים לבלינקן ולממשל ביידן להפעיל לחץ על ישראל שנחושה בדעתה להשלים את משימתה תוך הפרה בוטה של ​​כל החוקים והאמנות הבינלאומיות".

חמאס תקף את ארה"ב: "אנו דוחים את הצהרותיו של בלינקן שמנסות לפטור את ישראל מפשעיה נגד ילדים, נשים וזקנים חפים מפשע. הדבר עולה בקנה אחד עם המדיניות האמריקנית המשותפת למלחמה האכזרית נגד עמנו הפלסטיני, המאפשרת לכיבוש להמשיך בפשעיו תחת מעטפת פוליטית וצבאית אמריקנית מלאה".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום