היועץ המיוחד בביקורת על בלינקן ועל ישראל: "אתם עדיין ב-7 באוקטובר"

היועץ המיוחד במועצה לביטחון לאומי אמר כי "אי אפשר להשמיד את חמאס לחלוטין בלי להיות ברצועה 40 שנה". הוא ביקר את הממשלה "אין בישראל לקיחת אחריות, לכן אתם עדיין ב-7 באוקטובר"

ישראל לפקוביץ | מדיני 12.6.2024 | 23:49

פעילות הכוחות ברפיח | צילום: דובר צה"ל

היועץ המיוחד במועצה לביטחון לאומי דניס רוס, מתח ביקורת על דבריו של שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בריאיון לכאן 11. "שר החוץ טוען שחמאס מעכב עסקה, אבל צריך לומר ש'חמאס מסרב'. לחץ ציבורי הוא פיתרון, וארצות הברית צריכה להיות ברורה ולהצהיר פומבית ולהניע גם אחרים לומר שחמאס מסרב", אמר.

דניס רוס כיהן בעבר כמנהל תחום תכנון מדיניות במחלקת המדינה האמריקאית, וכמתאם מיוחד למזרח התיכון בממשלו של הנשיא ביל קלינטון. והיה מעורב בתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים.

באשר למטרות הלחימה אמר רוס כי "צריך להגדיר מה נחשב הצלחה במלחמה, ואני לא שומע את זה מישראל. אי אפשר להשמיד לחלוטין את חמאס אם אתם לא רוצים להיות שם 40 שנה, וגם אז לא תנטרלו כל אחד מחברי הארגון. יש להגיע להסכמה עם ארצות הברית בנוגע למידה המספקת שתגביל את חמאס כך שלא יהווה איום על ישראל". 

בריאיון ליערה שפירא בכאן חדשות הוא מתח ביקורת על ההנהגה הישראלית והסביר: "בישראל יש עדיין הלם כי אין עוד הסבר מספק לעובדה שהצבא לא היה ערוך בימים הראשונים למלחמה. אין לקיחת אחריות לא ברמה הפוליטית ולא ברמה הצבאית, ולכן אתם חיים עדיין ב-7 באוקטובר".

בנוגע לפלסטינים אמר: "אי אפשר לייחל לכך שהפלסטינים ייעלמו, הם לא הולכים להיעלם. אתם חייבים שתהיה לכם מערכת יחסים איתם. עליכם להכיר בכך שלפלסטינים יש זכויות כעם, זכות להגדרה עצמית". 

רוס הוסיף כי "הפוקוס צריך להיות על האחריות של הפלסטינים, וצריך לתכנן באילו נקודות ציון או סטנדרטים הם יצטרכו לעמוד. ישראל לא תוכל לספח בו בזמן את הגדה המערבית. אם היא תעשה זאת, אין היתכנות לדו-קיום. אם ישראל חושבת לספח את הגדה ואת עזה כמו שבן גביר וסמוטריץ' רוצים, יהיה לה סכסוך נצחי והיא תבודד את עצמה מבחינה בינלאומית". 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום