הפיאט הקטנה (והזולה) חוזרת: זוהי גרנדה פנדה

המכונית יכולה להשתחל למקום בין שתי מכוניות בסימטה קטנה במילאנו או בבני ברק. פיאט מציגה דור חדש של הפנדה וקוראת לה "גרנדה פנדה"

רוני נאק | רכב ותחבורה 17.6.2024 | 09:56

זו פיאט גרנדה פנדה. פיאט מחזירה להיצע את דגם פנדה - האם יצוייד גם במנוע חשמלי? | צילום: פיאט

למי שזוכר, בשעתו שווקו בישראל כמה דורות של מכונית קטנה, איטלקית ודי חביבה ששמה פיאט פנדה. פנדה המקורית הייתה מכונית עירונית קטנה ופשוטה ואפילו הייתה לה גרסה עם הנעה כפולה שאפשר עדיין למצוא באירופה במקומות שיורד שלג. בניגוד להרבה מכוניות קטנות אחרות שהלכו וגדלו, הפנדה מעולם לא נהייתה ענקית, היא תמיד נשארה מכונית שיכולה להשתחל למקום בין שתי מכוניות בסימטה קטנה במילאנו או בבני ברק. כעת פיאט מציגה דור חדש של הפנדה, אבל היא קוראת לה "גרנדה פנדה".

האם השם "גרנדה פנדה" רומז לנו שבפיאט החליטו להיכנע ולהגדיל את המכונית למימדי ענק? תשובה: שלילית. לפי מעט הנתונים שפיאט מפרסמת, הגרנדה פנדה משתרעת על אורך של 3.99 מטרים, שהם יותר מה-3.38 מטרים של הדגם המקורי של שנות השמונים, אבל עדיין מדובר ברכב די קטן – סגמנט A כפי שמכונה בתעשיית הרכב.

ואולם, שאלת השאלות היא איזה מנוע יהיה לגרנדה פנדה. התשובה: פיאט לא מגלה, לא לנו ולא לאף אחד. אבל הפנדה החדשה חולקת מכלולים עם הדגם החשמלי של סיטרואן 3 C בגלל ששתיהן חלק מהתאגיד הענקי סטלאנטיס, אז סביר להניח שתהיה לה גרסה חשמלית שהמנוע שלה יהיה דומה למה שיש בסיטרואן (הספק 113 כוחות סוס, סוללה בקיבולת 44 קילוואט/שעה) ובנוסף תהיה גם גרסה בנזינית עם מנוע בנפח 1.2 ליטר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום