הלומדים מעידים: "הלימוד שינה לי את החיים"

לקראת תחילת הלימוד במסכת בבא בתרא תפסנו שלושה אנשים ושאלנו אותם: איך אתם מסכמים את לימוד הדף היומי עם ר' אלי סטפנסקי? התשובות שלהם ירגשו גם אתכם • לולי תורתך שעשועי

שימי פרקש | שיווק ופרסום | תוכן שיווקי 24.6.2024 | 15:08

בריתחא דאורייתא | צילום: יח"צ

כעשרים אלף אנשים מסביב לעולם שנהנים מדי ערב משיעור חוויתי, בהיר ומוגש בטוב טעם על ידי המגיד שיעור הנודע אלי סטפנסקי שליט"א המועבר און ליין ברחבי הרשת.

בדרכו הייחודית גורם ר' אלי לאלפי השומעים והמאזינים להבין באמת את הנלמד ולחיות את הדף היומי במשך היום כולו. רבים כבר העידו שלימוד הדף היומי עם ר' אלי שינה להם את החיים מהקצה לקצה והפך אותם לאנשים 'חיים' יותר.

שלחו לי בבקשה את השיעור של ר' אלי >>>

לקראת תחילת הלימוד במסכת בבא בתרא ביום רביעי הקרוב במסגרת הלימוד בדף היומי ביקשנו לראיין שלושה מהלומדים בשיעורו היומי של מגיד השיעור ר' אלי סטפנסקי, המוסר את שיעור הדף היומי הגדול בעולם המשודר בעברית ובאנגלית.

 

השיעור היומי צילום: יח"צ

#תרפיה שהיא חוויה

ראשון שוחחנו עם יואל פיאלקוף מבית שמש. יואל משמש ביום יום ארכיטקט תוכנה והוא אינו מפספס אף פעם את שיעורי הדף היומי של ר' אלי: "מדובר במסגרת קבועה", פותח יואל ומספר, "יש חיבור ללימוד. זה חוויה. בשבילי זה שינוי משמעותי לטובה, אבל גם על המשפחה זה משפיע. הילדים מחוברים ללימוד. אני מראה להם את מה שאני לומד ומסביר להם מה שאפשר. הם יודעים שאני הולך באופן קבוע ללמוד ומעריכים את זה. מדובר בהשפעה אדירה על כל המשפחה.

"גם הסיפורים של הרב סטפנסקי וגם הצורה שהוא עושה את זה – מיוחדים", ממשיך יואל ומספר, "הוא לא מציג את עצמו בדמות 'רבנית', הוא מוסר את השיעור בלי יומרה, אלא בצורה כנה מאוד, יש כאן מן תרפיה מסוימת.

"אני מפיק מזה הנאה אמיתית וחוויה, עם מלא הומור. אסכם זאת כך: זה כיף. לראות את החבר'ה באופן פרונטלי וגם עצם זה שמדובר בקהילה עולמית.

"אני ממליץ לכולם לטעום. מי שלא מצא את הדרך שלו מאז הישיבה ללמוד – מוזמן לטעום ומספיק טעום ולהבין", חותם יואל.

#"שיעור שמח ותוסס"

אנחנו ממשיכים את שיחתנו עם יצחק פרנקל,יועץ כשרות שגר בעפולה אך מסתובב עם רכבו שעות ארוכות בנסיעות בכל רחבי הארץ: "לפני כשלושה מחזורים התחלתי ללמוד דף היומי. כל פעם זה 'נפל'. יש לי הפרעת קשב הגורמת לי להיות פחות עקבי ופחות להחזיר גם ב'דף' וגם בשיעור עצמו", משתף יצחק בכנות.

"במחזור הנוכחי קיבלתי על עצמי אתגר, להחזיק את עצמי ב'דף היומי' ולא להתפתות לחפש דברים אחרים. לא הלכות ולא שאר דברים. רק 'דף היומי'. אם לא הספקתי יום אחד ללמוד, למחרת אני לומד קודם את הדף של אותו היום ורק אם נשאר לי זמן אני חוזר להשלים את החוסר מאתמול.

"במקביל לשיעור שאני נמצא בו כל ערב, אני שומע בנסיעות – שלרוב הינן ארוכות – את שיעורו של רבי אלי. הוא גורם לשיעור שמח ותוסס. אם זה עם מצגת ואם זה להסביר בצורה מפושטת את הגמרא, השיעור אצלו מאוד ברור. זה מחזיר אותי לימי התלמוד תורה.

"השמחה והחיות שלו גורמים לגירוי ויוצרים ציפייה כל יום מחדש שר' אלי ייתן את השיעור.

"ר' אלי מאתגר אותך", ממשיך יצחק, "הוא שואל שאלות מתוך הסוגייה ומוסיף חיות. אני ממליץ לכל מי שרוצה 'להיות על הגל' שייכנס לשיעורים של ר' אלי בכל הפלטפורמות ולחיות את הדף".

#השלשלת שגורמת להמשיך עוד ועוד

את שיחתנו אנו חותמים עם חיים סלייטין, טכנאי מחשבים הגר בבירתה של עולם – ירושלים.

"אני לומד 'דף היומי' מזה כ-11 שנים. זה המחזור השני שלי. יש לי שיעור קבוע. אומנם אני דובר אנגלית אבל שאר המשפחה דוברי עברית ולכן אנחנו שומעים את השיעור בעברית.

גם אני רוצה להצטרף לשיעוריו המיוחדים של ר' אלי ב'דף היומי' >>>

"ב"ה, מאז שהתחלתי לא פספסתי יום אחד. לא היה לי כדבר הזה במחזור הקודם. בזכות ר' אלי אני ממש מבין את הדף כאשר כל האביזרים שר' אלי מביא – עוזרים מאוד לזכור את החומר. גם בתור בחור ישיבה ישנם הרבה מושגים שאתה אמור לזכור מאז ולכן לא מתייחסים אליהם, אבל ר' אלי חוזר לכל מושג ומושג כאילו זה הפעם הראשונה שאתה לומד את זה.

"עצם זה שזה זמין און ליין גורם שגם אומנם אינני מפספס את השידור החי וגם אם לא הספקתי אני יודע שאחרי זה אוכל להשלים. האופציה של און ליין מורידה את האפשרות להתייאש, כי גם אם פספסת את השיעור הפרונטלי – אתה תמיד יכול לצפות בשידור החוזר. זה נותן חשק להמשיך ושיש חשק להמשיך יש סיפוק ושיש סיפוק זה נותן חשק להמשיך עוד. זה הכל שרשרת אחת ארוכה.

"בכול שיעור רגיל הייתי לכאורה נרדם. בשיעור הזה, גם אם אני מאוד עייף, אני לא נרדם. ממליץ לנסות. מי שמנסה כבר לא צריך להסביר לו את המתיקות".

ביום רביעי הקרוב זה קורה. מתחילים את הלימוד במסכת בבא בתרא.

הלימוד הפרונטלי מתקיים בכל ערב בשעה 21:00 בכתובת: נחל נועם 9 בבית שמש.

בימי שישי השיעור נמסר בשעה 14:30 ובמוצ"ש בשעה 23:00. לאחר מכן ניתן לצפות 'בשידור חוזר' שיעור ברחבי הרשת.

זה הזמן שלך להצטרף לשיעור דף היומי הגדול בעולם וליהנות בגשמיות וברוחניות מדף גמרא.

אלפים כבר הצטרפו ושינו את חייהם, ואתה?

לקבלת השיעור היומי של ר' אלי סטפנסקי ישירות לחץ כאן >>>

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום