שניים מאושפזים במצב קשה עקב סיבוכי קדחת הנילוס

שני אנשים מאושפזים במצב קשה ברמב"ם עקב סיבוכי קדחת הנילוס המערבי. השניים מקבלים טיפול תומך ונמצאים תחת השגחה רפואית קפדנית

אלי קליין | בריאות 9.7.2024 | 12:24

יתוש קדחת הנילוס. אילוסטרציה | צילום: pixabay

גבר בשנות ה-50 לחייו ואשה בשנות ה-40 לחייה מאושפזים במחלקת נוירולוגיה ברמב"ם לאחר שחלו בקדחת הנילוס. מצבם של השנים מוגדר קשה-בינוני והם סובלים מסיבוכים נוירולוגיים שונים הקשורים בווירוס.  

על פי המידע שנמצא בידי הצוות הרפואי, שני המטופלים נעקצו, ככל הנראה, באזור המרכז בימים האחרונים. "למרות העלייה הגדולה במספר המקרים בישראל עד כה, עצם אשפוזם ברמב"ם אינו מעיד על הימצאותן של יתושות נגועות באזור הצפון בשלב זה", מציינת ד"ר מיכל פאול, מנהלת המכון למחלות זיהומיות ברמב"ם. 

לדבריו של ד"ר שחר שלי, מנהל מחלקת נוירולוגיה ברמב"ם, למרות מצבם של המטופלים ישנה אופטימיות: "השניים מקבלים טיפול תומך ונמצאים תחת השגחה רפואית קפדנית. לצערנו, לאחר שאנשים נדבקים במחלה, אין הרבה ביכולתנו לעשות, אבל אנו מקווים שמצבם ישתפר בהקדם".

בהודעה האחרונה של משרד הבריאות ביום רביעי האחרון נמסר, כי אובחנו 153 אנשים החולים בקדחת מערב הנילוס, נפטרו מהמחלה 11 אנשים. מרבית החולים מאזור מרכז הארץ.

ככלל כ-80% מהנדבקים לא מפתחים תסמינים לקדחת מערב הנילוס. לכ-20% מהנדבקים יופיעו תסמינים ברמות חומרה משתנות, הכוללים חום, הרגשה כללית רעה, כאבי ראש או כאבים מפושטים בגוף, וסיבוכים נוירולוגיים יופיעו בפחות מ-1% מהנדבקים. חשוב לציין כי הנגיף לא עובר מאדם לאדם והמחלה לא עוברת בחזרה מהאדם ליתוש. הסיכון לתחלואה משמעותית היא בקרב מבוגרים ואנשים עם דיכוי חיסוני. 

על מנת לצמצם את החשיפה ליתושים, ממליץ משרד הבריאות להשתמש בתכשירי דוחי יתושים ובאביזרים מתאימים להרחקת יתושים בחדרי המגורים, וכן להפעיל מאווררים במקום השהיה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום