היום: צה"ל יציג את ממצאי תחקיר הקרב בקיבוץ בארי

צה"ל יציג היום למשפחות קיבוץ בארי את ממצאי התחקיר בעניין הקרבות בקיבוץ ב-7 באוקטובר. לאחר מכן יוצגו ממצאי התחקיר לציבור הרחב. מדובר בתחקיר הראשון של צה"ל על מתקפת חמאס

שלו שינברג | חרבות ברזל 11.7.2024 | 10:08

קיבוץ בארי | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

היום יפורסם התחקיר הצבאי על הקרבות בקיבוץ בארי שבעוטף עזה ב-7 באוקטובר. הדוח של התחקיר כולל מספר עמודים. בשעה 10:30 בבוקר אלוף במיל' מיקי אדלשטיין האמון על התחקיר מטעם צה"ל יגיע למלון בים המלח בו שוהות משפחות בארי - ויציג בפניהן את התחקיר המלא. 

בשעות אחר הצוהריים יפורסם התחקיר המלא לציבור הכללי. במקביל לפרסום התחקיר, דובר צה"ל דניאל הגרי ייתן הצהרה בה הוא צפוי להציג את הדוח בקצרה. מוקדם יותר השבוע הוצג הדוח לרמטכ"ל ולדרגים הרלוונטיים בצבא.

בין היתר, התחקיר חקר את ירי הטנק על הבית של פסי כהן, שבו נהרגו 13 בני אדם. הבית הפך לאחד הסמלים הבולטים ביותר של מחדל 7 באוקטובר. התחקיר יתן את הדין גם על חלקו של תת אלוף ברק חירם שפיקד על האירוע.

קיבוץ בארי הוא הראשון שחבריו יקבלו את מסקנות התחקיר ולאחר מכן יימסרו הפרטים ליישובים הנוספים.

העיתונאי אביב הברון, שאחותו ושני גיסיו נרצחו בקיבוץ, אמר בריאיון בכאן רשת ב: "שאלת האמון היא השאלה הכי חשובה בין צה"ל לתושבים ובטח בין קהילת בארי והמשפחות שנפגעו לבין הגורמים הרשמיים. מינוי תא"ל חירם למפקד האוגדה הופך את הנושא לעוד יותר רגיש".

עוד הוסיף: "ככל שאני יודע היו מאות שעמדו בחוץ ולא נכנסו כי לא אמרו להם - וזה בעיניי כל מי שהיה שם, יותר חמור מזה שהיו חיילים שבאומץ גדול נכנס פנימה וחלקם, כמו הרבה מאנשי בארי, כבר לא איתנו". 

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום