"במשך שעות ארוכות הגנו תושבי בארי על משפחותיהם בגופם"

"כואב וקשה לי לומר זאת - צה"ל היה צריך להגן על תושבי קיבוץ בארי, אך לצערי אנחנו לא היינו שם": אמר הערב דובר צה"ל על תחקיר הקרב בבארי

צביקה סגל | חרבות ברזל 11.7.2024 | 21:14

מתנדבי זק"א בקיבוץ בארי | צילום: באדיבות המצלם

דובר צה"ל דניאל הגרי התייחס הערב (חמישי) לתחקיר הקרב בבארי שפורסם היום, ממנו עולים כשלים חמורים. "לא נערכנו למתקפת הטרור הקטלנית שיצאה למסע הרג וחטיפה. צה"ל נכשל בהגנת תושבי קיבוץ בארי", אמר הגרי. "מוטלת עלינו האחריות והחובה לתחקר את שקרה וכן ללמוד היכן כשלנו ומה אנו נדרשים לתקן".

"כואב וקשה לי לומר זאת - צה"ל היה צריך להגן על תושבי קיבוץ בארי, אך לצערי אנחנו לא היינו שם", הוסיף דובר צה"ל. "במשך שעות ארוכות הגנו תושבי בארי על משפחותיהם בגופם כשהם לבדם. לצד כיתת הכוננות פעלו בגבורה גם חברי צח"י שהכווינו את הכוחות וסייעו לתושבים. בשבע השעות הראשונות תושבי בארי לחמו כמעט לבדם".

 

דובר צה"ל דניאל הגרי בהצהרה | צילום: דובר צה"ל

לדברי דובר צה"ל, "בשבע השעות הראשונות, תושבי בארי לחמו לבד מול האויב. חוסר הנוכחות של הכוחות נבע מחוסר הבנה של גודל האירוע. היה חוסר תיאום וסדר, וחסרה שליטה."

"מחבלים אכזריים תכננו לחטוף אותם לעזה. הם התלבטו אם להרוג אותם ולהתאבד. "הכוחות קיבלו החלטות אחראיות ומקצועיות בהתמודדות עם המצב המורכב".

הגרי התייחס לטענות על פגיעה בבני הערובה מירי של צה"ל ואמר: "הצוות קבע כי מהמידע שנקבע עד כה, מתוך המבנה לא נפגעו בני הערובה מירי הטנק." אולם, הוא הוסיף: "בני הערובה נפצעו מרסיסי ירי הטנק וחשש שאחד מהם אפילו נהרג."

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום