האם ניתן להוציא דרכון גרמני על בסיס שורשים משפחתיים? תנאי הזכאות

בשנים האחרונות, שינויי חקיקה בגרמניה הקלו משמעותית את תהליך קבלת האזרחות האירופית עבור ישראלים רבים. שינויים אלו הרחיבו את הזכאות לצאצאי אזרחים או תושבים לשעבר שנרדפו על ידי המשטר הנאצי, ואפשרו לישראלים רבים לרכוש את אחד הדרכונים החזקים בעולם עבור עצמם ועבור משפחותיהם. 

כתבה מקודמת | שיווק ופרסום | תוכן שיווקי 15.7.2024 | 07:10

אילוסטרציה | צילום: pixabay

מאמר זה יעזור לכם להבין מי יכול להוציא דרכון גרמני וכיצד להתחיל בתהליך מבלי לוותר על אזרחות ישראלית.

למה ישראלים רבים שואפים להשיג דרכון אירופאי?

ישראל היא כור היתוך של אנשים רבים שהוריהם או הסבים שלהם מגיעים ממדינות אחרות. כתוצאה מכך, ישראלים רבים יכולים להגיש בקשה לאזרחות במדינות אלו על סמך מוצאם המשפחתי.

דרכונים אירופאים נחשקים במיוחד משתי סיבות עיקריות: הם מאפשרים נסיעה לביקורים או הגשת בקשה לתושבות בכל אחת מ-27 מדינות האיחוד האירופי, והם מאפשרים גישה ללא ויזה כמעט לכל המדינות בעולם, כולל לאלו שישראלים אינם יכולים לבקר בהן, או שהכניסה אליהן מורכבת.

הוכחת הזכאות

הזכאות מבוססת על תיקונים בחוקי האזרחות, שהקלו על התנאים לאנשים שיכולים להוכיח שהם צאצאים של אזרחים או תושבים לשעבר של גרמניה, שנמלטו בגלל המשטר הנאצי, והוכחת מוצא יהודי ועזיבה ממדינות אלו בשנים מסוימות מספיקות לזכאות.

אם חסרים לכם מסמכים, חיפוש ארכיוני נרחב יכול לסייע בביסוס תביעתכם, עם הצגת מידע בסיסי שחשוב לחיפוש יעיל, כמו שמות מלאים ותאריכי לידה, כך שניתן יהיה להשיג מסמכים תומכים משמעותיים.

קריטריונים חדשים לזכאות לדרכון גרמני לצאצאי עולי גרמניה

יהודים רבים נאלצו להגר או לברוח מגרמניה במהלך המאה העשרים, מבחירה או בכפייה. עם זאת, גרמניה התפתחה, והתנאים כעת מקלים משמעותית על צאצאי המהגרים הגרמניים להשיג דרכון גרמני.

באוגוסט 2021 חוקקה חקיקה חדשה, שהרחיבה את הזכאות לאזרחות גרמנית לכלל ישראלים רבים, כולל צאצאים של ניצולי שואה ויהודים שהיו אזרחים או תושבי גרמניה בין השנים 1933 ו-1945.

לפני שתוציאו דרכון גרמני על בסיס מוצא משפחתי, יש כמה היבטים שחשוב שתכירו

ממצב שבו עליית הנאצים לשלטון הובילה לרדיפות על רקע דתי או גזעני ולאובדן או לוויתור על האזרחות הגרמנית, היום הצאצאים יכולים לחזור – עם הגשת בקשה מפורטת. הנה כמה נקודות שחשוב להבין על התהליך:

צאצאים של אזרחים נטולי זכויות: אם האזרחות נשללה עקב אפליה, צאצאים יכולים כעת להגיש בקשה לאזרחות גרמנית עם סבירות גבוהה לקבלה.

תושבים עומדים בתנאי אזרחות: צאצאים של תושבי גרמניה מאותה תקופה שהיו עומדים בתנאי האזרחות, אלמלא אירועי מלחמת העולם השנייה, יכולים להגיש בקשה לאזרחות עם סיכוי טוב לקבלה, מכיוון שהחוק החדש מכיר לא רק בצאצאי אזרחים אלא גם בתושבים.

תושבים נרדפים: מעמד התושבות של הורים או סבים וסבתות שנרדפו ונאלצו לעזוב מאפשר היום לצאצאיהם לקבל אזרחות בסבירות גבוהה.

תיקון האפליה המגדרית: החוק הקודם הכיר בעיקר בילדים של גברים גרמנים כזכאים לאזרחות. החוק החדש מתקן את האפליה על בסיס מגדר, ומאפשר לילדים של נשים גרמניות (אימהות או סבתות) שנישאו לאזרחים זרים, להגיש בקשה לאזרחות בסבירות גבוהה לאישור.

שינויים אלה מסמנים שינוי משמעותי, ומציעים דרך מעשית לקבלת אזרחות גרמנית עבור ישראלים רבים שלא היו זכאים בעבר ומכירים היום את מערך יתרונות אזרחות גרמנית.

סיוע משפטי לקבלת דרכון גרמני

משרד עורכי דין שמתמחה בדיני הגירה, ובעיקר בהוצאת דרכונים גרמניים המבוססים על מוצא, עם צוות דובר גרמנית, ילווה אתכם לאורך כל התהליך, עד להשגת הצלחה בבקשת האזרחות האירופית שלכם.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום