במעונו של ראש הישיבה: 'לחיים' לרגל הוצאת שיעוריו של אבי הישיבות

מעמד הוצאת ספר שיעוריו של מרן הרב שך זצ"ל התקיים במעונו של ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן ובהשתתפות גדולי תלמידיו ראשי הישיבות הגר"א גרבוז והגראי"ש אדלר | צפו

אברמי פרלשטיין | חרדים 19.7.2024 | 11:25

הוצאת הספר במעונו של הגרמ"צ ברגמן | צילום: שוקי לרר

מעמד לחיים מיוחד נערך לרגל ההוצאה לאור של הספר "יגיעת ערב", משיעוריו של מנהיג היהדות החרדית מרן ראש הישיבה הגראמ"מ שך בעל האבי עזרי זיע"א, על מסכת בבא קמא, הנלמדת בזמן קיץ הנוכחי בחלק נרחב מעולם הישיבות.

המעמד התקיים במעונו של חתנו, ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן, בהשתתפות גדולי תלמידיו של מרן ראש הישיבה זצ"ל, הגאון רבי איתמר גרבוז ראש ישיבת אורחות תורה והגאון רבי אברהם ישעיהו אדלר ראש ישיבת 'בית דוד', שהיו מעורכי הספר, נכדו הגדול של ראש הישיבה זצ"ל הגאון רבי בן ציון ברגמן ראש כולל רשב"י והמו"ל הרה"ג ר' מאיר הרשקוביץ מרבני כולל פוניבז'.

 

לחיים לרגל הוצאת הספר יגיעת ערב צילום: שוקי לרר

ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן ציין בדבריו את מעלתו של הספר "יגיעת ערב", שנכתב ונערך כצורת אמירת הדברים בשעתם. עוד הוסיף ואמר כי הרבצת התורה לתלמידים של חמיו הייתה מתוך מסירות נפש כפשוטו, כפי שהוא עצמו העיד על כך בצוואתו, "כי גם אני מסרתי את נפשי להצלחתכם בלימוד".

הגראי"ש אדלר הוסיף לתאר כיצד ראש הישיבה היה עולה עד לעת זקנותו ממש לאמירת השיעור הכללי, באפיסת כוחות, ומיד כשהתחיל בשיעור היה נראה כאדם צעיר ונמרץ, עם כל הכוחות.

הגר"א גרבוז ציין כי תורתו של של ראש הישיבה זצ"ל ממשיכה להתפשט בעולם בעוז ותעצומות כמים אשר אין להם סוף. הגרב"צ ברגמן אמר כי על הספר ניתן להגיד את מה שאמר ראש הישיבה על ספרי רבי עקיבא איגר כי מלבד מה שהם ספרי לימוד הם גם "ספרי מוסר", שכיון שצורת עריכת הדברים הם כסדר אמירתם, רואים כיצד מרן זיע"א היה ניגש לכל סוגיא, באיזה יראה ופחד וכיצד היה מחשיב ומייקר כל חידוש וסברא.

בסיום הדברים בירך הגרמ"צ את ראש הישיבות שיאריכו ימים על ממלכתם, להגדיל תורה ולהאדירה, לתפארת עולם התורה.

יצוין כי סביב הספר "יגיעת ערב" על מסכת בבא קמא סופר סיפור מדהים, מתלמידו הגדול של מרן ראש הישיבה זצוק"ל, מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, אותו שח עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין, כי: "בחורף תשע"ט בפעם הראשונה בה יצא לאור קונטרס 'יגיעת ערב' על מסכת בבא קמא, נכנס המו"ל הרה"ג רבי מאיר הרשקוביץ במהלך החורף אל מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי זצ"ל, והביא לו את חוברת השיעורים".

"הבן, הגאון רבי יצחק שאול קנייבסקי הראה לאביו שבעמוד קמ"ו הובאה שאלה עצומה שהקשה מרן ה'אבי עזרי', ובסיומה אמר מרן זצ"ל שמי שיאמר תירוץ על שאלה זו – "זהו סגולה צו ווערן א-חתן" (סגולה להיות חתן!!!)".

"למשמע הדברים, הפטיר מרן הגר"ח זצ"ל ואמר: "כיון דנפק מפומיה דמר"… דהיינו, כיון שיצאו הדברים מפיו של מרן הרב שך, ראויים הם להתקיים"…

"והנה, אחד מחשובי הבחורים בישיבת 'ארחות תורה', שהגיע לגיל 28, מסר 'חבורה' על הסוגיה האמורה, והציע לפני חבריו 2 תירוצים ליישב את קושייתו של מרן הרב שך, כפי שהובאה ב'יגיעת ערב'. שבועיים לאחר מכן זכה הבחור להתארס עב"ג, על אף גילו המבוגר"…

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום