עריק מצפון קוריאה מונה לסגן שר בדרום קוריאה

בן 62 שהגיע במקור מצפון קוריאה מונה לתפקיד הבכיר ביותר אותו מילא אי פעם עריק בדרום קוריאה. העריק, טה יונג-הו, הביע סלידה מהמשטר של קים ג'ונג און והביע הערצה לדמוקרטיה של דרום קוריאה

שלו שינברג | חדשות בעולם 19.7.2024 | 11:28

קים ג'ונג און עם בכירי צבא צפון קוריאה | צילום: צילום מסך

הדיפלומט הצפון קוריאני לשעבר טה יונג-הו מונה למנהיג החדש של המועצה המייעצת לנשיאות של דרום קוריאה. מינוי זה הופך אותו לעריק הבכיר ביותר מבין האלפים שהתיישבו מחדש בדרום - והראשון שקיבל תפקיד סגן שר.

טה, 62, היה סגן השגריר של פיונגיאנג בבריטניה לפני שנמלט לדרום קוריאה ב-2016. פיונגיאנג גינתה אותו כ"חלאה אנושיות" והאשימה אותו במעילה בכספי מדינה ובפשעים אחרים.

טה הפך לצפון קוריאני לשעבר הראשון שזוכה במושב באסיפה הלאומית של דרום קוריאה ב-2020. הוא לא הצליח להיבחר לקדנציה שנייה בבחירות לפרלמנט באפריל, אבל בתפקידו החדש, הוא ייעץ ללשכתו של נשיא דרום קוריאה יון סוק יאול בנושא איחוד קוריאה בדרכי שלום.

"הוא האדם הנכון לעזור לבסס מדיניות איחוד שלווה המבוססת על דמוקרטיה ליברלית ולצבור תמיכה מבית ומחוץ", אמרו ביום חמישי בלשכת הנשיאות.

טה נולד בפיונגיאנג ב-1962, ונכנס לשירות החוץ בגיל 27 ובילה כמעט 30 שנה בעבודה תחת שלושה דורות של שושלת קים השלטת. הוא אמר בהצהרות קודמות שהוא עזב את צפון קוריאה כי הוא לא רוצה שלילדיו יהיו "חיים אומללים". הוא גם הביע סלידה מהמשטר של קים ג'ונג און והביע הערצה לדמוקרטיה של דרום קוריאה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום