אב"ד חברה ש"ס: הרב שפעל להוריד מחירים באנגליה הלך לעולמו

מלונדון הגיעה הידיעה על הסתלקותו בשבת קודש של הרה"צ רבי מיכאל שלמה דוד מייזליש זצ"ל רב ואב"ד בית המדרש קהל חברה ש"ס בטוטנהאם באנגליה שהלך לעולמו בגיל 68 לאחר שחלה במחלה הקשה ל"ע. ארונו יגיע לקבורה בארץ

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 21.7.2024 | 11:21

הרה"צ רבי מיכאל שלמה דוד מייזליש זצ"ל | צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מלונדון הגיעה הידיעה על הסתלקותו בשבת קודש של הרה"צ רבי מיכאל שלמה דוד מייזליש זצ"ל רב ואב"ד בית המדרש קהל חברה ש"ס בטוטנהאם באנגליה שהלך לעולמו בגיל 68 לאחר שחלה במחלה הקשה ל"ע.

המנוח זצ"ל נולד באנגליה לאביו הגה"צ המפורסם רבי יהושע זאב מייזליש זצ"ל, האדמו"ר ואב"ד ליעזש ונשיא מוסדות 'תורת חיים' לונדון, בנו של הגה"צ רבי חיים מייזליש מסארוואש זצוק"ל ה'בנין חיים', נכדו של הגה"צ ר' דוד דוב מייזליש אב"ד איהעל ה'בנין דוד', ונכד להרה"ק ה'ישמח משה' זי"ע ולמעלה בקודש. 

אמו הרבנית בתו של הרה"צ רבי חיים יצחק וויינגארטן זצ"ל אב"ד ליעזש. 

המנוח למד בישיבה קטנה של חסידי באבוב בלונדון ולאחר מכן בישיבת כוכב מיעקב טשעבין שם היה לתלמידו של הגאון רבי אברהם גינוחבסקי זצ"ל ושל ראש הישיבה הגאון רבי ברוך שמעון שניאורסון זצ"ל. 

בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו בתו של הגה"צ רבי יצחק אייזיק אייכנשטיין זצ"ל אב"ד קיווישאד.

לאחר חתונתו התגורר במונסי והיה מלומדי ישיבת 'בית מדרש עליון' שם הוסמך להוראה על ידי חשובי הרבנים שם. לאחר מכן קבע מושבו בלונדון והקים את הקהילה החסידית באזור טוטנהאם. הוא הקים אץ בית המדרש החסידי הראשון באזור, ועד היום משמש כשטיבלא'ך של האזור.

בית המדרש נקרא קהל חברה ש"ס באזור טוטנהאם, בבית מדרשו היה מוסר שיעורים בעמקות נפלאה ובהסברה מיוחדת במסירות של ממש במשך ארבעים שנה, כמידי יום היה מוסר שיעור בדף היומי באנגלית וגם שנאלץ לנסוע ממקום מושבו היה מוסר את השיעורים בשידור חי. 

נודע כפה מפיק מרגליות, בבית המדרש היה מקבל את כולם בסבר פנים יפות והיה בעל תפילה נפלא בנוסחאות של זקניו האדמו"רים לבית צאנז וסיגעט. 

פעל רבות להוריד את מחירי המזון בלונדון, המנוח היה הראשון שנסע לאפות מצות באוקראינה בכדי להוריד את מחירי המצות. כך גם בשאר החגים פעל להוריד את מחירי המזון למען יקלו על המשפחות במחיקים נוחים. 

בתקופה האחרונה חלה ל"ע ולמגינת לב בשבת קודש השיב את נשמתו ליוצרה. 

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות, חתנים וצאצאים. בניו: הרב אהרן מאיר מב"פ, הרב ישראל יוסף מלונדון, הרב חיים ממונסי והרב אלעזר מלונדון.

הלוויתו תתקיים היום (ראשון) בשעה 15:00 (שעון לונדון) מבית המדרש קהל חברה ש"ס בטוטנהאם וארונו יגיע לארץ הקודש לקבורה. 

מסע הלוויה בארץ ביום שני בשעה 9:30 בבוקר ברחבה של חלקת חסידים בהר המנוחות בירושלים. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום