מבוכה בדרום קוריאה: בלוני אשפה נחתו במתחם הנשיאות

צבא קוריאה הדרומית החליט לא ליירט בלונים שהגיעו מצפון קוריאה מחשש שהם מכילים חומרים כימיים. שירות הביטחון של דרום קוריאה סירב לחשוף אם הנשיא יון סוק יאול היה במשרד באותה עת

יענקי פרבר | חדשות בעולם 24.7.2024 | 11:32

אילוסטרציה | צילום: pexels

בלונים הנושאים אשפה שנשלחו מקוריאה הצפונית נחתו במתחם הנשיאותי בסיאול במבוכה גדולה לארמון הנשיאות. האזור מוכרז כאסור לטיסה, אך זה לא הפריע לצפונים לשגר את הבלונים.

זו הפעם הראשונה שהמתחם הנשיאותי של דרום קוריאה במרכז העיר סיאול, המוגן על ידי עשרות חיילים, נפגע ישירות מאלפי הבלונים נושאי האשפה ששוגרו על ידי פיונגיאנג מאז מאי האחרון.

מיד לאחר נחיתת הבלונים במתחם הנשיאותי, נשלחו לאיזור צוותי לוחמה כימית וביולוגית על מנת לבדוק את תוכן הבלונים. הבדיקה העלתה כי תוכן החומרים שנמצאו בתוך הבלונים לא מהווים סכנה לסביבה.

על פי דיווחים בתקשורת בדרום קוריאה, הצבא המקומי החליט שלא ליירט את הבלונים מחשש שהם מכילים חומרים מסוכנים שיתפזרו על פני רדיוס רחב בשל היירוט. בלונים המכילים אשפה נחתו גם באזורים אחרים בסיאול, פרט למתחם הנשיאותי. עוד דווח, כי התושבים קיבלו הוראה שלא לגעת בבלונים שנוחתים ולדווח לתחנת המשטרה.

מזה כמה ימים משדרת קוריאה הדרומית תעמולה באמצעות רמקולים שהוצבו באזור המפורז דבר שמרגיז את הצפונים. ובתגובה הם שולחים בלונים מלאי זבל.

זה היה השיגור ה-10 של צפון קוריאה מאז סוף מאי. יותר מ-2,000 בלונים ענקיים עד כה הפילו על דרום קוריאה פסולת, פיסות בד, בדלי סיגריות ואפילו זבל. צפון קוריאה אמרה שהיא מגיבה לפעילים דרום קוריאנים שמפזרים עלונים פוליטיים על פני הגבול באמצעות הבלונים שלהם.

שירות הביטחון של דרום קוריאה סירב לחשוף אם הנשיא יון סוק יאול היה במשרד באותה עת. משרדו של יון מסרר מוקדם יותר היום שאין לו לוח זמנים רשמי ביום רביעי. בחודש שעבר, בלונים שנשלחו מצפון קוריאה הביאו לסגירת שדה התעופה של סיאול.

ה'גארדיאן' דיווח כי הבלונים של הצפון לא גרמו לנזק גדול אך העלו חששות שצפון קוריאה עלולה להפיל חומרים מסוכנים כמו חומרים כימיים וביולוגיים.

דרום קוריאה מסרה ביום ראשון כי היא מגבירה את שידורי התעמולה נגד פיונגיאנג מהרמקולים שלה בכל האתרים הגדולים לאורך הגבול היבשתי מכיוון שצפון קוריאה ממשיכה בשיגור של בלונים נושאי אשפה. דרום קוריאה הפעילה מחדש ביום חמישי האחרון את שידורי הרמקולים שלה לראשונה מזה כ-40 יום כנקמה על פעילות הבלונים הקודמות של צפון קוריאה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום