חוק המטרו אושר בקריאה שניה ושלישית

חוק המטרו אושר הלילה במליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית. סמוטריץ': "אישור חוק המטרו הוא צעד חשוב למדינת ישראל"

אברהם פריינד | פוליטי 25.7.2024 | 09:18

אילוסטרציה | צילום: דוברות העירייה

חוק המטרו אושר הלילה (חמישי) במליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית. 9 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים.

חוק המטרו יאפשר לקדם במהירות וביעילות את פרויקט המטרו וכולל הסרת חסמים רגולטוריים ובירוקרטיים ובנוסף את תקציב הפרויקט וחבילת המימון שתאפשר את הקמתו. 

פרויקט המטרו כולל שלושה קווים, 150 ק"מ מסילות תת-קרקעיות ו-109 תחנות. רשת המטרו צפויה לחבר 24 רשויות מקומיות ברחבי גוש דן ולהוביל כ-2 מיליון נוסעים ביום. התועלות המשקיות כתוצאה מהקמת פרויקט המטרו מוערכות בכ-30 מיליארד שקלים בשנה, ומהמרכזיות בהן, אלטרנטיבה לפקקים ברכב הפרטי וחיסכון בזמן.

במסגרת החוק ולאור הסכמות בין שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', ליו"ר וועדת הפנים, ח"כ יעקב אשר, עוגנה חבילת סיוע בסך של חצי מיליארד ש"ח, עבור עסקים שנמצאים בסמוך לעבודות ואתרי הבנייה של המטרו.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אמר: "אישור חוק המטרו הוא צעד חשוב למדינת ישראל. עם אישור חוק המטרו וחבילת הסיוע לבעלי העסקים שנמצאים בסמוך לעבודות ואתרי הבניה של המטרו, בגובה של חצי מיליארד ש״ח, אנו עושים היום צעד אדיר לחיזוק מערך התחבורה בישראל - מהלך שבאופן ברור יתמוך ויחזק את כלכלת ישראל. אני מודה לכלל השותפים שסייעו בהעברת החוק. זהו יום חשוב לכלכלת ישראל ולמדינת ישראל. נמשיך לפעול ולחזק את כלכלת ישראל ואת תשתיותיה באופן שימשיך למצב את ישראל בשורה הראשונה של המדינות המפותחות בעולם".

הממונה על התקציבים, יוגב גרדוס אמר: "מדינת ישראל נמצאת בגרעון תשתיות חמור. הסיבה המרכזית לכך כיום היא איטיות בביצוע הפרוייקטים החיוניים. פרוייקט המטרו הוא פרויקט התשתית הגדול ביותר שבוצע אי פעם בישראל. חוק המטרו מייצר את המסגרת הרגולטריות והמבנית שתאפשר את הקמתו ביעילות ובמהירות המרבית, לרווחת תושבי המדינה. במיוחד בתקופה זו חיוני ביותר לקדם פרויקטים כלכליים שיגבירו את הצמיחה. אני מודה לכל מי שהיה מעורב בגיבוש וקידום החוק בשנים האחרונות".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום