שגריר ישראל החדש בארה"ב החל בתפקידו

השגריר מיכאל (מייק) הרצוג נחת בארצות הברית ביום שישי, ואתמול נכנס לתפקידו באופן רשמי כשגריר ישראל בוושינגטון. הרצוג החליף בתפקידו את גלעד ארדן שכיהן ב-11 החודשים האחרונים כשגריר ישראל בוושינגטון במקביל לכהונתו כשגריר ישראל באו"ם

מאיר שלם | מדיני 16.11.2021 | 08:56

מיכאל הרצוג צילום: משרד החוץ

שבועות לאחר שמונה בהסכמה של לפיד ובנט, שגריר ישראל בארצות הברית מיכאל (מייק) הרצוג נכנס היום (אתמול) לתפקידו באופן רשמי.

מייק הוא תת אלוף במילואים, שירת במגוון תפקידים במהלך שירותו הצבאי, ביניהם ראש החטיבה לתכנון אסטרטגי באגף התכנון, המזכיר הצבאי לשר הביטחון, ראש המטה של שר הביטחון ושליח מיוחד של ראש הממשלה בנושאי המו"מ המדיני. עד לאחרונה שימש הרצוג כעמית בכיר במכון למדיניות העם היהודי, כעמית בינ"ל במכון וושינגטון למדיניות המזרח התיכון וכמנהל הפורום לדיאלוגים אסטרטגיים.

עם כניסתו לתפקיד אירח השגריר הרצוג את הכנס השנתי של הקונסולים הכלליים בארה"ב שמתקיים השנה בשגרירות ישראל בוושינגטון. לכנס, שהתחיל ביום ראשון, וצפוי להימשך כשלושה ימים, הגיעו ראשי הנציגויות מכלל הקונסוליות של ישראל בארה"ב.

בנוסף לאירוח הכנס הקדיש השגריר הרצוג את יומו הראשון לפגישות עם צוות הדיפלומטים בנציגות והודה להם על עבודתם המסורה לחיזוק הקשרים בין ישראל לארצות הברית.

"ארצות הברית היא בת הברית החשובה ביותר של ישראל. מערכת היחסים המיוחדת בין שתי המדינות מבוססת על ערכים משותפים וקשרים אמיצים בין שני העמים". אמר השגריר הרצוג. "אני רוצה להודות לצוות השגרירות על העבודה המסורה לחיזוק מערכת היחסים הזו ואני מצפה לעבוד ביחד עם הדיפלומטים של משרד החוץ ונציגי משרדי הממשלה הנוספים בשגרירות".

השגריר הרצוג התייחס גם לעבודה הצפויה עם ממשל ביידן: "אין ספק כי בבית הלבן יושב חבר אמת של ישראל. ביחד עם הממשל נפעל להעמקת שיתופי הפעולה בינינו ולפריצת דרכים חדשות."

עוד אמר הרצוג: "התמיכה הדו-מפלגתית בישראל הינה מרכיב יסוד ביחסינו עם ארצות הברית ובכוונתי לפעול מול הדמוקרטים ומול הרפובליקנים על-מנת לשמור את ישראל כסוגיה חוצת מפלגות".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום