בן שנתיים נפטר מחיידק אלים שהתפרץ בגן חב"ד

חיידק אלים שהתפרץ בגן חב"ד בקפריסין, הוביל לפטירתו של בן שנתיים שנדבק. ילדה נוספת שנדבקה, בדרכה לישראל לטיפול בבית חולים

יוסף ריס | חדשות בעולם 23.11.2021 | 17:29

גן ילדים צילום: unsplash

השלכות הרסניות של התפרצות חיידק אלים בגן חב"ד שבקפריסין. על פי הפרסום באתר 'ווינט' ילד כבן שנתיים בלבד, בן להורים ישראלים, נפטר אמש בקפריסין בעקבות מחלת חום ופריחה, ולאחר שעבר פעולות החייאה. ילדה בת שנתיים שנדבקה אף היא בחיידק, בדרכה לטיפול בארץ. 

על פי החשד כרגע, הגורם להתפרצות החריגה בגן חב"ד באי, הוא חיידק בשם 'מניגוקוק'. הפרופ' אייל לשם מומחה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא סיפר לאתר 'ווינט' כי בשלב זה אין אבחנה ודאית של הגורם למחלה.

לדבריו, "אחת המחלות שיכולות לגרום למחלה קשה ומהירה היא דלקת קרום המוח, שחיידק המנינגוקוק הוא אחד הגורמים לה. ההדבקה היא הדבקה טיפתית, כך שילדים שנמצאים במגע קרוב - כמו בגן - יכולים להדביק אחד את השני".

עוד הוסיף פרופ' לשם כי התסמינים המרכזיים הם מחלת חום, פריחה ולעיתים טשטוש הכרה. "מדובר על מחלה נדירה אך יש כמה מקרים שמתרחשים בישראל מידי שנה".
 
על פי הפרופ' לשם המענה לכך, הוא חיסונים. אותם מציעות חלק מקופות החולים כחלק מתוכניות הביטוח המשלים, "מדובר על לפחות שתי מנות חיסון". 
 
במשרד החוץ מסרו בקשר לאירוע החמור והמדאיג לN12 כי "ילד ישראלי בן שנתיים נפטר - אנחנו בקשר עם משפחתו של בן השנתיים שנפטר ומסייעים לה". 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום