הגר"י גואלמן בעדות מצמררת: "האבא לא מודע לכל מה שקורה"

כלה חרדית מירושלים עומדת להתחתן אבל אביה לא שותף לשמחה ומתנכר לחתן • ברגעים קשים הוא רוצה להתגרש ולפרק את הבית • הגורם: מחלה חמורה ממנה סובל האב גרמה לשיבוש דעתו רח"ל

בשיתוף קופת העיר | חרדים | תוכן שיווקי 10.6.2024 | 14:23

הרב גואלמן | צילום: קופת העיר

אירוע עצוב במיוחד עובר בימים אלו על משפחה חרדית מירושלים, וכפי שמעיד הגאון רבי ישראל גואלמן שליט"א, מדובר בבית שנמצאת לפני פירוק חלילה וחס, בגלל המצוקה קשה. 

להכנסת כלה יתומה מחיים הקליקו כאן>>>

מדובר באברך יקר, תלמיד חכם מופלג, שלקה במחלה חמורה מאוד המסכנת את חייו, ובנוסף גם גרמה לפגיעה חמורה בשיקול הדעת שלו וברמת המודעות שלו למתחולל סביבו. המצב גרם לחוסר יציבות נפשית חמורה מאוד, עד כדי כך שהאיש לא מוכן להכיר בכך שבתו התארסה, ומסרב לקחת חלק בהכנות לחתונה. 

על פי הידוע, ההתנכרות שלה אב מגיעה למצב שהוא בכלל לא מוכן להכיר בכך שבתו התארסה ועומדת להתחתן. גם כשהחתן הגיע לביתו כדי להיפגש עמו ולהתברך מפיו, הוא השאיר אותו בבית והלך לו מבלי שום רצון להכיר אותו או לתהות על קנקנו. הבת מתחננת לאביה שיכבד את החתן ושיבוא להשתתף בחתונה, אבל הוא אינו מחובר לקרקע המציאות ובשלב זה קשה לדעת אם יסכים להכיר בכך שבתו מתחתנת. 

מטבע הדברים המצב החמור גורם לקושי כלכלי עבור המשפחה כולה, ומזה תקופה הם עוברים קשיים אדירים בכלכלה היומיומית ובחיי היום יום. הקהילה כולה מתגייסת לעזרה ומשתדלת לסייע, אבל כשמגיעה שמחת הנישואין של אחת הבנות, הנטל הופך להיות כבד במיוחד והקהילה אינה יכולה לשאת בו לבדה. 

נוכח חומרת המצב יוצא הגאון רבי ישראל גואלמן שליט"א, רב קהילת 'שערי תבונה' בשכונת רמות א' בירושלים, בקריאה נרגשת לציבור, להשתדל ולסייע כל אחד כפי יכולתו. 

הרב שליט"א מתאר את המצב בהתרגשות רבה, וזועק את זעקתה של הכלה המתמודדת עם הקושי העצום, כשבנוסף לקושי הרגשי הכרוך בחתונה בכזה מצב כשהאב אינו שפוי בעליל, ולצד הביזיון הנורא שהיא חווה בתקופה כה רגישה בחייה, היא גם נאלצת להסתדר בלי שום תמיכה כספית, בשל העובדה שהאב אינו משתף פעולה בכלל עם ההכנות לחתונה. 

"ממש רחמים על כל הבית כולו", מעורר הגר"י גואלמן, "המצב שם ממש זועק!!! כולנו יחד מצווים להרים את החבילה הזו להצליח להביא סכום נכבד שיתן שלווה. אולי זה ירפא גם את שלוות הנפש שלו...

"שנזכה כולנו לשמוע רק דברים של בריאות ושמחה והרבה סייעתא דשמיא. בואו יחד נציל את הכלה, ונחזיר את השלווה לבית".

להכנסת כלה יתומה מחיים הקליקו כאן>>>

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום