הקריקטוריסט של מקור ראשון: "הקיום שלנו תלוי בלימוד התורה"

הקריקטוריסט האחראי על הקריקטורה שפורסמה בעיתון הימני "מקור ראשון" מגיב לראשונה לסערה הגדולה שעורר

מאיר גלבוע | תקשורת 16.6.2024 | 18:05

בחורי ישיבה בפוניבז' | צילום: חיים גולדברג - פלאש 90

לאחר שאיורו בסוף השבוע בו נראה בן ישיבה יושב על האלונקה ומכביד על משרתי הצבא, עורר זעם רב בקרב קהילת לומדי התורה ותומכיהם, שי צ'רקה, הקריקטוריסט האחראי על הקריקטורה בעיתון הימני "מקור ראשון" מגיב לראשונה לסערה.

צ'רקה אמר הבוקר ל‎גלי ישראל: "יש לי המון הערכה ללימוד תורה, אני חושב שהקיום שלנו תלוי גם בלימוד התורה, אני חושב שאפשר גם להתגייס וגם ללמוד תורה. אני חושב שאם כל החרדים יתגייסו בגיל הגיוס - תמיד יהיו חרדים שבמקביל ישבו וילמדו תורה. אני לא מזלזל בלימוד התורה, יש לי ביקורת על המחשבה של אלו הטוענים שאת חלקם נותנים בכך שהם לומדים תורה״

השדר נועם פתחי הקשה: "אם אעשה סקר ממנו יעלה שהרוב חושבים שהקריקטורה מזלזלת בערך לימוד התורה, אתה תבין את ההתנגדות שלי לקריקטורה?".

קריקטורה בעיתון 'מקור ראשון' | צילום: שי צ'רקה, מקור ראשון

שי: "זאת הדרך שלי להתבטא, אני לא עובד לפי סקרים".

יותם זמרי אמר: "אני מרגיש שהדבר הזה הוא התחלה של התפרקות מסוכנת".

שי: "החלוקה הכל כך מעוותת הזו וחוסר השיוויון הזה - הם הסכנה האמיתית".

זמרי: "סכנה גדולה מזו שיגיעו אנשים ממחנה אחר ויגידו להם 'בואו, אנחנו נסדר אתכם, רק תרדו, למשל, מעניין יו"ש'?"

שי: "אני לא עושה את החשבונות האלה".

כזכור, בעיתון "מקור ראשון" של יום שישי פורסמה קריקטורה של המאייר שי צ'רקה שלועגת לכאורה לבחורי הישיבות ולתרומתם למען המדינה. בקריקטורה נראה בחור ישיבה יושב על בטנו של חייל פצוע הנישא בידי חבריו על אלונקה.

יו"ר מפלגת 'נעם', סגן השר אבי מעוז הגיב לקריקטורה המסיתה נגד הציבור החרדי ב'מקור ראשון' ומסר: "כואב לי מאוד לראות שגם עיתון מקור ראשון משתמש בסממנים אנטישמיים מובהקים ומצטרף להסתה נגד הציבור החרדי ונגד ממשלת הימין בראשות נתניהו. בושה! בושה! בושה!".

כתבת 'ישראל היום', שירית אביטן כהן דווקא אהבה ושיתפה: "כואב ומדויק", הוסיפה.

איש התקשורת ינון מגל הגיב לה וכתב: "מילא אם הקריקטורה במקור ראשון הייתה ביקורת על חרדי שאינו לומד הייתי מבין. אבל הביקורת פה היא על חרדי שלומד תורה!! והיא מזלזלת בכוח שהדבר נותן לחיילים ולעם ישראל. מה נלין על הארץ וידיעות אחרונות? בושה. אגב, שירית אביטן שהיא בת של רב... עשתה שירות לאומי, לא בדיוק סחבה אלונקות".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום