אלו הדברים החשובים בעיצוב פונקציונלי למטבח

כאשר מעוניינים לתכנן מטבח פונקציונלי חשוב להקפיד על שלושה אלמנטים מרכזיים: פתרונות חכמים ופונקציונליים לאחסון מוצרי מזון, כלים, כלי בישול ואפייה ועוד, ניצול אופטימלי של שטח המטבח לצורך תנועה נוחה ויעילה בחלל, וזרימת עבודה נוחה ומהירה בחלל החדר. אם אתם מחפשים טיפים לעיצוב פונקציונלי למטבח הגעתם למקום הנכון

כתבה מקודמת | שיווק ופרסום | תוכן שיווקי 17.6.2024 | 10:09

אילוסטרציה | צילום: pixabay

עיצוב פונקציונלי למטבח

המטבח הוא הלב הפועם של הבית, לכן כאשר מתכננים לשפץ ולעצב אותו מחדש מומלץ לעצב מטבח פונקציונלי המתאים בדיוק לחיים המודרניים ולמאפייני הבישול והאפייה של בני המשפחה. השאיפה היא ליצור מטבח נוח, נעים, מרווח ומעוצב המותאם לאורח החיים של הדיירים, וכדי ליהנות ממטבח פרקטי ופונקציונלי כדאי להיעזר באנשי המקצוע כמו מעצבי ומעצבות פנים, אדריכלי פנים וקבלני שיפוצים מנוסים ואיכותיים.

כאשר מעוניינים לתכנן מטבח פונקציונלי חשוב להקפיד על שלושה אלמנטים מרכזיים: פתרונות חכמים ופונקציונליים לאחסון מוצרי מזון, כלים, כלי בישול ואפייה ועוד, ניצול אופטימלי של שטח המטבח לצורך תנועה נוחה ויעילה בחלל, וזרימת עבודה נוחה ומהירה בחלל החדר. אם אתם מחפשים טיפים לעיצוב פונקציונלי למטבח הגעתם למקום הנכון.

טיפים לעיצוב מטבח מרווח ונוח

כאשר מעצבים את המטבח בבית או בדירה חשוב לתכנן מראש את זרימת העבודה בחלל המרכזי, והמטרה היא לעצב מטבח פונקציונלי ונוח לתפעול ולתנועה. בעת תכנון המטבח המעוצב יש להתייחס נכון למרחק בין הכיור לבין מדיח הכלים, מרחק בין משטחי העבודה למקרר, לארונות המטבח ולמדפים עליהם מאחסנים תבלינים וכלים וכד'.

כמו כן, יש למקם נכון את מכשירי החשמל הגדולים והקטנים במטבח על מנת לבשל ולאפות בנוחות, ואת המכשירים הקטנים ניתן להניח על השיש, בהתאם לגודל החלל ומשטחי העבודה. במטבחים קטנים יש משטחי עבודה צרים וקצרים יחסית, לכן אין אפשרות להניח את כל מכשירי החשמל על השיש, ובמקרה זה מומלץ לתכנן מראש מקום נוח לאחסון המכשירים החשמליים כמו מיקסר, מעבד מזון ידני, מכונת קפה וכו'.

גם במטבחים הגדולים חשוב למקם נכון את מכשירי החשמל השונים, לכן חייבים כבר בשלב התכנון להחליט היכן למקם את המכשירים וכיצד לחסוך מקום על משטחי העבודה כדי לעבוד בנוחות. כך לדוגמה, אפשר להזמין בר מים תת כיורי במקום להציב על השיש בר מים רגיל שתופס שטח על משטח העבודה במטבח – זהו טיפ חשוב בתהליך העיצוב של מטבח פונקציונלי מאחר שכך ניתן לחסוך מקום והברז המותקן ליד הכיור נוח לשימוש ומאפשר למלא בקלות כוסות, קנקנים וסירים עם מים קרים, חמים או בטמפרטורת החדר. 

בנוסף לזאת, יש לתכנן משטחי עבודה פונקציונליים, כלומר משטח עבודה מרכזי באורך של לפחות 90 ס"מ ובעומק של לפחות 65 ס"מ. את משטח העבודה המרכזי מתכננים בין הכיור לכיריים כדי לעבוד בנוחות וביעילות. יחד עם זאת, כדאי לתכנן משטח עבודה נוסף וקרוב למקרר ולארונות המטבח שבהם מאחסנים כלי בישול ואפייה, למשטח זה קוראים משטח הנחה מאחר שניתן להניח עליו מוצרי מזון, לקלף ולקצוף ירקות ופירות, להניח סירים, מחבתות, תבניות לתנור האפייה ועוד.

אחסון פונקציונלי

במטבח הפונקציונלי יש פתרונות אחסון חכמים ויעילים, ורק כך ניתן לשמור על סדר וארגון בחלל המהווה את הלב הפועם של הבית. בתהליך תכנון המטבח יש להתייחס למקומות האחסון בחלל, ולכל משפחה יש את צורכי האחסון הייחודיים רק לה. לכן, כדאי להשקיע בארונות מטבח עם פתרונות אחסון פונקציונליים לניצול אופטימלי של הארונות, ובנוסף ניתן לתלות מדפים, לתכנן אי בהתאם לשטח המטבח עם מקומות אחסון נוספים, ובהתאם לצורך אפשר לתכנן מזווה בחדר השירות הצמוד למטבח, ככל שיש.

אם מבשלים ומארחים הרבה – חשוב לתכנן מספיק מקומות אחסון וכדאי לסדר את הכלים בצורה חכמה ויעילה כדי להגיע בנוחות לפריטים השונים, בהתאם לתכיפות השימוש בהם.

תנועה נוחה ונעימה במטבח

המטבח הפונקציונלי מאפשר תנועה נוחה ויעילה בחלל החדר, גישה נוחה ומהירה למכשירי החשמל, כלי בישול והגשה, מקרר, כיור, כיריים ותנור. התנועה במטבח חייבת להית נוחה ונעימה וזהו אחד מהיתרונות המרכזיים של עיצוב פונקציונלי למטבח הביתי.

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום