במקביל להתפרעויות: ראש הממשלה שזלזל בהנחיות נדבק בקורונה

תוהוה ובוהו בצרפת: ראש הממשלה ז'אן קסטקס נדבק בקורונה, לאחר שזלזל בהנחיות בצורה פומבית. במקביל דווח על יותר מ-30 אלף נדבקים ביממה, לראשונה מאוגוסט. כמו כן, מהומות מתחוללות באיים צרפתיים בקריביים במחאה על הגבלות הקורונה

חיים שמואלי | חדשות בעולם 23.11.2021 | 22:53

בדיקת קורונה צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

ראש ממשלת צרפת ז'אן קסטקס שזלזל בהחיות הקורונה - לא עטה מסכה ולחץ ידיים לגורמים רשמיים בפומבי - אובחן חיובי לנגיף. זאת, במקביל לדיווחים הערב (שלישי) בצרפת על יותר מ-30,000 נדבקים ביממה האחרונה, לראשונה מאז חודש אוגוסט.

ראש הממשלה קסטקס סופג ביקורת ברשתות החברתיות במדינה על כך שלא עמד בהנחיות הקורונה ולא שימש דוגמה כמצופה ממנו, כאשר בכמה סרטונים שעלו לרשת נראה קסטקס לוחץ ידיים לגורמים רשמיים, כשהוא ללא מסכה, בכנס של ראשי ערים שנערך באמצע החודש בפריז.

לשכתו של קסטקס מסרה שהוא נדבק בקורונה מבתו בת ה-11, ונכנס לבידוד של 10 ימים. לא ידוע אם קסטקס, שהתחסן בחודש מרץ, פיתח תסמינים כלשהם.

שר הבריאות במדינה, אוליבייה וראן, אמר על מספר הנדבקים הגבוה כי "זו עלייה גדולה מאוד בשיעור התחלואה, שמראה שאנחנו, לרוע המזל, בגל החמישי של המגפה".

בתוך כך, ראש ממשלת צרפת גם עורר סערה כשהגיב להתנהלות של הרשויות בגוואדלופ - אי צרפתי בים הקריבי שבו יש עלייה בתחלואה - ואמר שההתנהלות שם "לא-אחראית". צרפת שלחה תגבורת משטרתית לגוואדלופ, כדי לסייע לכוחות המקומיים באי הקיריב לשים סוף להתפרעויות שמתרחשות שם בימים האחרונים, במחאה על הגבלות קורונה חדשות. בימים האחרונים נורתה אש לעבר שוטרים בגוואדלופ. מתפרעים בזזו חנויות, וכתוצאה מכך הוכרז על שביתה כללית במדינה. שר הפנים של צרפת, ג'רלד דרמנה, אמר היום שהמצב באי "קשה מאוד".

הלילה נורתה אש על שוטרים גם במרטיניק, אי צרפתי נוסף בים הקריבי. התושבים בשני האיים זועמים בעיקר על הנחיה חדשה שמגיעה מפריז - שתקפה גם בצרפת - לחייב את כל עובדי מערכת הבריאות לקבל את החיסון לקורונה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום